Canada - Reisverslag uit St. John's, Canada van Joris Dongen - WaarBenJij.nu Canada - Reisverslag uit St. John's, Canada van Joris Dongen - WaarBenJij.nu

Canada

Door: Joris van dongen

Blijf op de hoogte en volg Joris

12 September 2013 | Canada, St. John's

Dag nummer zoveel in st. Johns. Morgen gaan we waarschijnlijk vertrekke maar dit kan ook weer veranderen.
Zondag is de Deep Pioneer langszij genomen om goederen van ons in ontvangst te nemen. Vandaag hebben we een rol waar een pijpleiding op zat gelost, deze rol woog 378ton, we zouden hier gisteren al mee beginnen maar toen hij in de haken hing kregen we te horen dat het niet door kon gaan omdat het andere schip het nog niet helemaal geregeld had. Al met al een vertraging van 8 uur op gelopen, maar dat hoort er bij.

Ondertussen hebben we alle kroegen en discotheken ook gezien hier een draaid mijn pinpas over uren. Ik heb ook nog een certificaat gekregen omdat ik een lokaal drankje heb gedronken. Het leuke aan de kroegen hier is dat er over live bandjes staan op te treden en Ierse muziek maken.

Verder hebben we ook de signal hill beklommen, dit is een berg waar blijven op een signaal huis staat een vanaf waar je prachtig uitzicht hebt. De tocht er heen was ook super mooi maar wel lang.
Ook is het wel bizar om te zien hoeveel grote auto's hier rondrijden.

De rest van de week zijn we bezig geweest met laden voor goederen voor Frankrijk. Ook mocht ik met de kraan spelen. (lijkt makkelijker dan het is)

Vraag en antwoord:
Janet het weer is tot nu toe nog best prima weinig regen, niet te warm enzo.
De vis hebben we zeker gegeten was prima te eten, hoewel ik de haring nog niet terug gezien heb.
Savonds gaan we of de wal op of vissen, kaarten of serie kijken van het een of het ander
jorinde de jongens zijn prima, goeie gasten. Ik kan goed met ze opschieten.

Marquerite.
Leuk om allemaal te horen, hoop dat het wat word met Sheila de vries. Ja dat van het herfst weer heb ik mee gekregen, elke keer als ik met mijn telefoon online kom krijg ik redelijk veel weer alarmen voor thuis.
Is die fiets niet bedoelt om op te fietsen?


Dit was het voor nu weer even

joris

  • 12 September 2013 - 07:56

    Carla:

    Hej Joris,
    Mooi verslag weer ! Leuk die Live muziek in die discotheken enzo. Super dat je ook nog een berg beklommen hebt !
    Ha ha kan die pin pas nu weer even rust krijgen dus, ook wel fijn.
    Ik ben blij met je verslagjes Joris, ook dingen die voor jou inmiddels gewoon zijn, zijn voor ons leuk om te lezen. Erg leuk om de verschillen tussen de landen en Ned. te lezen en ook leuk om te lezen hoe je dag er uit ziet! Ga zo door ;-) !!
    Goed reis naar Frankrijk alvast.
    Groetjes Carla

  • 12 September 2013 - 13:11

    Janet:


    Leuk en ontzettend fijn om weer wat van je te horen precies ook wat carla schrijft.
    De zin van signel hill snap ik niet helemaal wat staat daar nou? Maar wat fijn dat je ook de natuur in bent geweest na de kroege tochten. Heb je daar nog foto,s van genomen? Zijn jullie met z,n allen erop uit geweest?
    Wat wordt er nu geladen voor Frankrijk?
    Je bent ook wel blij denk ik om straks weer de touwtjes los te gooien en je pinpas een beetje uit te laten rusten. Doe voorzichtig man! Mogen jullie aan boord zoveel drinken als je wilt?
    Moeten jullie nog steeds veel huiswerk maken? of zoals je schrijft al meer andere taken?
    Het zijn ook allemaal enorme gewichten he waar je mee te maken hebt.
    Fijn joris mooie foto,s en werkt je router al?
    Een hele goede vaart voor straks en hoop gauw weer wat te horen te lezen en te zien.
    Heel veel dikke kussen.

  • 12 September 2013 - 19:36

    Iris:

    wat leuk dat je ook even aan wal kan dus. nou ben dan wel heel benieuwd naar dat lokale drankje waar je zelfs een certificaat voor krijgt.. en naar het effect ervan hihi. en wat leuk dat je ook zoveel leuke dingen doet zoals bergen beklimmen. spannend waar je nu weer beland, japan zou wel te gek zijn zeg! je leert wel flexibel zijn hier he tsjonge jonge vind het knap van je hoor!
    fijn dat je weer een verslag hebt gemaakt!
    dikke kus je nicht

  • 13 September 2013 - 23:38

    Saskia:

    Wauw zeg, jee, wat maak jij zo veel nieuwe dingen mee. Ik ben wel een beetje jaloers, zo hier aan de keukentafel. Ik ben benieuwd of je al een beetje een idee hebt of dit varen en werken je leuk lijkt voor na je opleiding. Of toch liever kapitein en nog een paar jaar hier in Rotterdam aan de studie? Het is in ieder geval nog steeds wennen, elke zondagavond verwacht ik dat je binnen stapt. En Floh zit ook wel vaak voor je deur! Samar is geslaagd voor haar bachelor en komt in oktober bij ons wonen om te proberen ergens toegelaten te worden voor haar masteropleiding. Hoop voor haar dat het lukt. Verder is het vergeleken met wat jij meemaakt maar saai. Je ziet zo wel een hoop van andere landen, iets waar veel mensen zo met je zouden willen ruilen. Daarom is het ook zo leuk regelmatig een berichtje van je te lezen. Ik weet dat het wel lastig is om lange verhalen te schrijven, maar wat mij betreft schrijf je ook maar eens hoe zo'n dag er van 's morgens tot 's avonds uitziet. Moet je ook al veel aan je verslag werken? En zijn alle strenge regels inmiddels gesneden koek of loop je nog regelmatig met de schoenen daar waar je alleen op je sokken mag komen haha? Inmiddels wordt het hier langzaamaan herfst en hoop ik voor je dat je na Frankrijk weer een zonnige bestemming hebt in plaats van storm en regen. Hoewel je dat op zo'n boot natuurlijk ook wel mee moet maken, toch? Heb je ook wel eens privacy met zoveel mensen? Dat je de deur achter je dicht kan doen en even niemand hoeft te zien? Of heb je daar helemaal geen behoefte aan? En krijg je al een beetje een zeemanshuid? Zo'n gelooide met veel rimpels? Of ben je nog steeds zo'n witte? Nou, Steffi is net voor haar tweede weekend terug uit Maastricht, die herken je over een paar maanden ook niet meer. Voor het moment joy and laugh!

  • 19 September 2013 - 21:04

    Marquerite :

    Wauw Joor!! De dingen die je schrijft zijn zo spannend, dat je ineens over tonnen spreekt ipv kilo's en dat ook al bijna normaal gaat vinden! Ben zoooo benieuwd straks naar de tien miljoen foto's die je wel moet hebben om dit allemaal te geloven, wij zijn daarbij vergeleken dus maar hele simpele zielen. Shappoo man. Zit je haar er nog op? Ga je daar naar de scheepsbarbier of doen jullie elkaars haar scheren? Of ga je ook gewoon naar de kapper als je aan land bent? Misschien komen er wel alleen maar mannen met baarden en een staart van het schip hifi ook dat is nog een optie...stuur je foto's naar je ouders? Dan ga ik daar ook eens een avondje face booken want je pa heeft het mij geprobeerd uit te leggen voor thuis maar dat ben ik alweer vergeten. Het chalet heeft inmiddels een omrand terras, echt te gek! Als jij terug komt moet het echt af zijn dus we doen ons best. Jouw naamgenoot diesel XXl is een te gek beest en voelt zich zoooo thuis dat het gewoon schattig is om te zien zoveel honden geluk in die grote ogen. Jouw mooie blauwe ogen en je flauwe grappen missen we nu toch echt wel. . . Lastig hoor om een hond te roepen met jouw naam terwijl ik dat dus niet kan omdat jij al zo heet. Tja die fiets aan de muur is kicken hoor en ja hij wordt gewoon van de muur geplukt als er gefietst dient te worden haha. Wat spannend hè waar je volgende rit heen zal gaan, had je maar een cineast aan boord die alles wat wij willen weten gewoon aan ons kon laten zien...spreek uit sie nee ast en dat is een filmmaker Joris haha ik hoor je denken dus ik leg het maar even uit..haha. Lieverd we missen je vreselijk allemaal en vinden alles wat je doet en meemaakt super gaaf. Dag schat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, St. John's

Stage BigLift 2013

Ik ga voor school een half jaar op stage.....

Recente Reisverslagen:

08 April 2015

sinds tijden

10 Januari 2014

last voyage

21 November 2013

sinds tijden.

12 September 2013

Canada

31 Augustus 2013

in Canada
Joris

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 22867

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage BigLift 2013

Landen bezocht: