1e ervaring op de boot. - Reisverslag uit Portland, Verenigd Koninkrijk van Joris Dongen - WaarBenJij.nu 1e ervaring op de boot. - Reisverslag uit Portland, Verenigd Koninkrijk van Joris Dongen - WaarBenJij.nu

1e ervaring op de boot.

Blijf op de hoogte en volg Joris

20 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Portland

hallo,
afgelopen vrijdag ben ik in Newcastel aangekomen met her en der wat vertragingen.
Op schiphol had ik mijn collega's en trainings officier al ontmoet.
Het zijn aardige gasten en daar ben ik erg blij mee.
Na een taxirit van 30 minuten naar de haven en 2 bijna dood ervaringen later kwamen we aan bij het schip.

Ik zit nu 4 dagen op het schip en heb het erg naar me zin. Het is alleen nog wel een beetje wennen. De officieren zijn ook aardig. Aan boord zijn de kapitein, chief officer en 3e officier nederlands. De 2e en alle mensen uit de machinekamer zijn Russisch en alle mensen aan dek zijn Filipijns. En het eten is ook prima.

Vandaag hebben we een klein stukje met de vrije valboot gevaren en ook dit was wederom super leuk. Enige nadeel was dat het in die boot wel rond de 35 graden was en dat is alles behalve aangenaam in een overall.

in Newcastel hebben we een soort rioolleiding geladen wat naar ST Johns (Canada) moet. Deze leiding moet door een speciaal schip gelegd worden, maar om dit te doen is er ook een speciale installatie nodig die we gisteren hebben geladen in La Trait (Frankrijk). Gisteren hebben we de hele dag geholpen met het laden van deze installatie die uit verschillende onderdelen bestaat. Het grootste voorwerp was 36 ton en de dwarsbalk die aan de kraan hangt woog 3000kgen was ook speciaal gemaakt voor dit voorwerp. Gister avond rond 10 uur zijn we vertrokken richting ST Johns, maar we moesten eerst nog bunkeren (tanken) en dit hebben we vanochtend gedaan in Portland (England). We zullen waarschijnlijk rond 5 uur het anker lichten en koers zetten naar Canada. Als we daar de installatie gelost hebben moeten we daar 2 weken wachten totdat het schip die hem gebruikt er weer klaar mee is waarna wij hem weer terug naar Frankrijk gaan brengen.
De planning na Frankrijk is nog niet helemaal zeker maar eerst naar Schotland vervolgens Denemarken, Estland, Polen, New Orléans en Mississippi.

Voor nu weet ik even niks meer om te vertellen, maar wie weet krijg ik in dezer dagen nog een briljante ingeving.

Tot het volgende verslag

  • 21 Augustus 2013 - 00:40

    Martijn:

    Jemig wat een landen ga jij af hé! Super vet man!

  • 21 Augustus 2013 - 03:24

    Jeffrey Van Zanten:

    Mooi verhaal!

    Super geschreven

    Gr.

    Jeffrey

  • 21 Augustus 2013 - 08:05

    Petra:

    Hoi Joris wat een ervaringen nu al in zo een korte tijd. Twee weken blijven liggen in Canada zal ook een bijzondere ervaring worden. Kun je dan aan land gaan enzo. Beetje rondkijken daar? Volgens mij wordt het een geweldige tijd. Super dat je het bij gaat houden voor de buitenwereld. Dikke kus en be carefull

  • 21 Augustus 2013 - 10:09

    Saskia:

    Ha, wat fijn weer wat van je te horen. Wat mooi dat je dit blog bijhoudt. Ik heb nog wel duizend vragen voor je, hoor. Zoals: waar slaap je, in zo'n onderdekse hut met 25 snurkende mannen of zitten alle stagiaires bij elkaar? En wat moet je doen? Kijk je mee of moeten de mouwen al echt opgestroopt worden. En is dat dan een kwestie van heel serieus veel knopjes indrukken of moet er ook echt gesjouwd worden? Je bent wel met zes man extra aan boord. Het lijkt me wel speciaal met zoveel Russen en Filippijnen te werken, dan praat je de halve dag Engels, denk ik. Werken jullie ook in de kombuis mee? Wat staat er zoal op het menu? Russische kok met grjobnjuks of zoiets? Ik ben ook benieuwd wanneer je op internet kunt en of je ook een beetje vrije tijd hebt en wat je dan kunt doen op zo'n schip. We volgen je route een paar keer per dag via marinetraffic, dat is wel grappig. Het is wel druk, zeg, op het Kanaal, dat lijkt zo op de computer een beetje op filevaren. Dat zal op het grote blauwe Zondereinde wel anders worden. Wel, ik vind het fantastisch om je stukjes te lezen en hoop op meer meer meer...
    Tot gauw

  • 21 Augustus 2013 - 10:52

    Dirk:

    Gut wat vervelend, 2 weken in Canada liggen! :(

  • 21 Augustus 2013 - 12:59

    Janet:

    Jezus wat fijn om wat van je te horen. Iedere dag volgen we jullie schip net als Saskia op de voet en ik kon niet wachten op een berichtje van je. Net als Saskia ben ik ook benieuwd naar je antwoordt op die vragen. Zie je veel mooie dingen vanaf het schip? Heb je nog foto,s gemaakt? Kun je die ook kwijt op dit blog? Wat gebeurde er waardoor je twee bijna doods ervaringen had? een roekeloze taxichauffeur?
    Hoe was het om te vliegen?
    Waar moet je aan wennen?
    Mag je in Canada 14 dagen ook het land een stukje verkennen? Moet je wacht lopen?
    Heb je ook een vrije val gemaakt met die valboot? Heb je contact met die Russische en Filipijnse mensen? spreken zij een beetje Engels?
    o lieve Joris ik/wij vinden het super voor je en kijk uit naar je volgende bericht.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs janet en jelle xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Portland

Stage BigLift 2013

Ik ga voor school een half jaar op stage.....

Recente Reisverslagen:

08 April 2015

sinds tijden

10 Januari 2014

last voyage

21 November 2013

sinds tijden.

12 September 2013

Canada

31 Augustus 2013

in Canada
Joris

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 22873

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage BigLift 2013

Landen bezocht: